Followers

CRABSTIK POPIA @ POPIA KETAM

CRABSTIK POPIA @ POPIA KETAM
HOMEMADE BY MAMALYNA :: UTK ORDER, BOLEH CALL ME 017-6293472

Wednesday 12 May 2010

Peraduan "Resepi Utk Qaseh"

Kesian Puan Apash bila Qaseh takde selera untuk makan.... saya penah rasa time lyna dulu, memang saya susah hati.... iyeler, kita takut anak kita lapar kan.... dulu, kat otak saya ni, asikler memikirkan masalah ini... duk fikir nak masak ape, nak kasik lyna makan... kadang jeles, tengok anak org lain, makan berselera jer, sedangkan anak sendiri, makan pun cam nak tak nak...(ishh melalut plak saya ni)

Puan Apash dah wat alternatif bagi meleraikan masalah Qaseh yang tak berselera makan ngan wat buat peraduan
Peraduan "Resepi Utk Qaseh"
BY
Okey, di sini, saya penah try resepi ni kat lyna, so far lyna makan banyakler jugak...
Resepinya ialah MAKARONI CHEESE
Bahan2
Isi ayam yang diracik
Makaroni or etc...tp ai pakai yang elbow
bawang putih - diketuk
tomato yang diracik kecik2...(bleh jugak pakai seleri)
kepingan cheese
1. beli mende alah nie kat Ca4 or kat mane2 kedai yg ada jual...pehtu airebus... Dalam periuk rebusan tue aku curah minyak masak sikit n secubit garam...... dah siap rebus, ai toskan sampai air die bebetul kering....
2. Dalam periuk, masukkan air agak2 bape banyak nak masak...pehtu masukkan bawang putih yang telah diketuk bersama ayam..... agak2 ayam dah empuk, masukkan macaroni ngan tomato... biarkan mereka masak... perasakan garam sedikit...
3. Bila dah masak, blehler di makan.... carik2kan kepingan cheese n tabur dalam mangkuk makan time makaroni tu panas2, so cheese tu akan cair ATAU bleh makan terus camtu tanpa letak cheese....
nak bleh pun bleh, disebabkan Qaseh dah ada gigi, just blend kasar atau tekan ngan sudu tuk kecikkan kepingan makaroni tue....

Puan Apash, leh tengok kat link saya yang INI
nak join, bleh klik SINI
tarikh tutup 15.6.2010

2 comments:

  1. wow..peserta pertama ni. Thanks a lot. Tapi tarikh tutup tu salah bulan..sepatutnya 15.6.2010

    ReplyDelete
  2. Apash, ok...ye ker, tersilap taip, nanti saya betulkan..tq coz bitau

    ReplyDelete